Za miesiąc wejdzie w życie zmiana przepisów Kodeksu postępowania cywilnego w zakresie regulującym doręczenia pism procesowych przez pełnomocników profesjonalnych (adwokaci, radcowie prawni). Zgodnie ze zmienionym art. 132 § 1 k.p.c. , w toku sprawy adwokat i radca prawny obowiązani są doręczać sobie nawzajem bezpośrednio odpisy pism procesowych wraz z załącznikami, natomiast do pisma procesowego wniesionego do sądu powinni dołączyć dowód doręczenia drugiej stronie odpisu albo dowód jego wysłania przesyłką poleconą. Pisma, do których nie dołączono tych dowodów podlegają zwrotowi bez wzywania do usunięcia tego braku.
Zasada ta, podobnie jak identyczna obowiązująca dotąd w postępowaniu gospodarczym, nie dotyczy wniesienia pozwu wzajemnego, apelacji, skargi kasacyjnej, zażalenia, sprzeciwu od wyroku zaocznego, sprzeciwu od nakazu zapłaty, zarzutów od nakazu zapłaty, wniosku o zabezpieczenie powództwa, skargi o wznowienie postępowania, skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia i skargi na orzeczenie referendarza sądowego. Wymienione pisma adwokat i radca prawny składa w sądzie z odpisami dla pozostałych stron postępowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz